"קונצנזוס מקיר לקיר שחוק המע"מ הוא חוק רע"

    שלום בידרמן No Comments on "קונצנזוס מקיר לקיר שחוק המע"מ הוא חוק רע"
    17:12
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on לא יאמן: מה אמר לידידיה מאיר אוקראיני שפגש אותו בחו"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת עבודה של משרד האוצר האמר היום לפיד כי "מפלגת העבודה והחרדים חברו אתמול לתרגיל פוליטי סחטני כדי לגרום לדחייה של ההצבעה על חוק מע"מ 0 למושב הבא של הכנסת. הם מנסים למנוע מצעירים ממעמד הביניים, ששירתו בצה"ל, הנחה של מאות אלפי שקלים בקניית דירה, מכל הסיבות הלא נכונות. זה לא יעזור להם. גם את השוויון בנטל לקח לנו שנה להעביר, אבל העברנו אותו ולא עזרו כל התרגילים. באותה דרך אנחנו נחושים להעביר את החוק הזה, ואנחנו פשוט נעביר אותו מיד בתחילת המושב הבא".

    סיעת העבודה ענתה בתגובה על מסיבת העיתונאים של לפיד: מוטב היה ששר האוצר היה שומר על ממלכתיות ולא מתבטא באופן הזה בעת הזאת. בשורה התחתונה קיים קונצנזוס מקיר לקיר שחוק המע"מ הוא חוק רע ולכן לא זכה לגיבוי על ידי אף כלכלן ובכלל זה כלכלני ונגידת בנק ישראל. לאור זאת חבל ששר האוצר בחר להעלות אותו, בחוסר אחריות משווע, רק כדי לקבל כותרות בעיתון.

    סיעת העבודה הציעה שורה של חוקים שמטרתם להקל על מצוקת הנדל"ן אך דווקא שר האוצר התנגד לכולם. יתרה מכך, חברי הסיעה הציעו בוועדה לחלק את עלויות החוק בתור מענק שחרור מיוחד לצרכי דיור לכל החיילים המשוחררים והמסיימים שירות לאומי ואזרחי, כך שכל משוחרר יוכל להשתמש בהטבה לצרכי דיור – בשכירות או ברכישה. משרד האוצר סירב לבקשתנו. מפלגת יש עתיד נכשלה כישלון מוחלט בקיום הבטחותיה ולפיד מנסה להסתיר זאת באמצעות אמירות נבובות.



    0 תגובות